Annonsera i Jaktmarker & Fiskevatten

Vi testar vapen och prylar och guidar läsarna rätt i tillbehörsdjungeln. Vi granskar jaktens olika dilemman och företeelser. Vi följer med ut i skogen och skildrar vägen fram till skottet. Vi känner pulsen slå och delar jägarnas glädje och sorg i framgång och motgång. Vi har de bästa bilderna och de skickligaste skribenterna som ger läsarna den maximala upplevelsen. Vi hänger med in i köket och bjuder på de bästa recepten. Vi gillar också att fiska.

Jaktmarker & Fiskevatten är jägarens bästa vän – före, under och efter jakten.

Henrik Salén
070-618 61 61
henrik.salen@jof.se

Ladda hem annonsprislista
Download publication schedule

Annonsera i tidningenAnnonsera på webbenFakta

JOF1507A001Jaktmarker & Fiskevatten är tidningen för “jägaren som också fiskar”. Tyngdpunkten ligger alltid på jakten men fiskematerialet har en betydande plats.

I Jaktmarker & Fiskevatten hittar du jaktreportage från hela landet, snabba nyheter och artiklar om vapen och jaktprylar. Tidningens kända och profilerade skribenter skriver om det jägare pratar om.

Jaktmarker & Fiskevatten är en tidning med anor. Den grundades 1913 och i den grupp som låg bakom tidningens tillkomst fanns den kände konstnären och författaren Albert Engström.

Jaktmarker och Fiskevatten är Sveriges näst största jakttidning. Åtta av tio läsare är män som i snitt är ca 52 år gamla. Läsarna spenderar mer än dubbelt så mycket pengar på snus än genomsnittssvensken gör samt 71% mer pengar på sport- och fritidsutrustning.

Förutom jakt och fiske är läsarna intresserade av motorsport och friluftsliv i större utsträckning än genomsnittet.

Källa: TNS-Sifo Orvesto Konsument 2014 Helår

ALLMÄN INFORMATION

FORMAT: GIF, JPG, SWF, HTLM5 och JavaScript (endast från 3-partsleverantörer).
OBS! Vi tar inte emot IFRAME-script, då detta bl a inte fungerar fullt ut i Firefox.

• Bifoga alltid back-up-annonser i .gif- eller .jpg-format för samtliga .swf-format.
• Alla annonser måste hålla sig till våra angivna vikter, mått och levereras i tid.
• Annonsproducenten ansvarar för materialets funktionalitet och utformning.
• Materialet får inte utformas på så sätt att annonsen kan misstas för redaktionellt innehåll.
• För en kampanj får maximalt två olika annonsversioner med olika budskap användas.

ÖVRIGT
Streaming, extern filladdning av filer, ljud och multipla clickTAGs är inte tillåtna i dessa format. Ljud får inte starta automatiskt utan måste startas av användaren via klick (ej mouse over). Annonsen måste innehålla en färgplatta som täcker bannerstorleken. Detta för att vissa sajter har bakgrundsfärg. Annonser med vit eller väldigt ljus bakgrundsfärg måste ha ram.

BROWSERS
Annonserna ska fungera i alla aktuella versioner av nedan listade webbläsare vilket testas och säkerställs av annonsproducenten:

• Internet Explorer, version 9 och uppåt
• Mozilla Firefox
• Safari
• Opera
• Google Chrome

FLASHANNONSER

Skapa och spara swf-filen för så låg flashversion som möjligt för att få så stor räckvidd som möjligt. (Om annonsen sparas för den senaste versionen så kommer den inte att synas för besökare som har äldre versioner av Flash Player.)

FALLBACK
Bifoga fallbackannons i GIF/JPG för de besökare som saknar Flash Player eller har lägre versioner av spelaren samt för besökare som använder surfplatta eller mobil.

CPU-BELASTNING
Hänsyn måste tas till CPU-belastningen för att förhindra att flashfilen
förlänger nedladdningstiden/tar för mycket CPU-kraft från användarens dator. Säkerställ att FPS (frames per second) är inställd på rätt värden. Adobe rekommenderar 15–18 FPS för alla flashformat.

URL – clickTAG
Vi rekommenderar användning av ActionScript 2 på grund av att ”onRelease”-kommandot inte finns i AS3 och därmed kan trigga popup-blockerare. Konvertera objekt som ska vara klickbara till ”Button”.

Lägg till följande action:

on (release) {
 getURL (_root.clickTAG,”_blank”);
 }

MATERIALINLÄMNING

Material ska vara Svenska Media Docu AB till handa senast 09:00 tre (3) arbetsdagar före kampanjstart. Materialet lämnas på www.svenskamedia.se/annons. Frågor om material och hjälp med annonsproduktion ställs till samma adress. Vid försenad leverans av korrekt material blir kampanjstart senarelagd med motsvarande försening. De annonsvisningar som skulle levererats under förseningen uteblir eftersom respektive sajt då inte har möjlighet att sälja dessa till annan annonsör.

En överhängande majoritet av JoF.se:s besökare bor i en villa utanför någon av Sveriges storstäder. Som komplement till sitt jakt- och/eller fiskeintresse har en stor del av besökarna en hund, äger någon typ av fritidshus och älskar friluftsliv.

54% män / 46% kvinnor / Snittålder: 35